پلاتفرم یارسان: حق‌خواهی را میتوان با اعتصاب در روز ٢٥ شهریور دوباره به اوج رساند

حق‌خواهی را میتوان با اعتصاب در روز ٢٥ شهریور دوباره به اوج رساند

ژن ژیان آزادی شعاری که از دهه‌ها سال قبل در کوهستان های آزاد کوردستان سر داده می‌شد. شعاری که برگرفته از تفکرات و باور رهبر عبدالله اوجالان برای جهانی آزاد و بدور از ظلم و تبعیض، در روز ٢٦ شهریور ۱۴۰۱ بعد از جانباختن ژینای کوردستان در سقز به سرآغاز انقلاب مبدل گشت.

انقلابی که اولین شهید خود را رمز پیروزی نامید و در همان روز وقتی‌ که آزادی‌خواهان و جوانان کورد از گوشه گوشه‌ی کوردستان برای مراسم تشیع، خود را به مزارستان آیچی سقز رساندند فریاد عدالت خواهی ژن ژیان آزادی اساس نظام پلید و زن ستیز را به لرزه در آورد. اما اینبار بسیار متفاوت تر از قبل ژن ژیان آزادی از کوهستان راه خود را به سوی شهرهای کوردستان و از آنجا به سوی پایتخت ایران و تمام شهرهای کوچک و بزرگش فرا گرفت.

تاریک پرستان که تاب شنیدن صدای زن را نداشتند شروع به کشتار و سرکوب جوانان برابری‌خواه و آزاده کردند، خلق نستوه و حق طلب یارسان نیز به پشتیبانی از همه اقشار و حق مشروع خود به خیابان آمدند، مگر میشد یار بود، پیرو حق بود اما برای دفاع از عدالت چشم‌ها را بست، مگر میشد، رهرو سلطان سهاک باشید، سر سپرده بابایادگار ، عالی قلندر، آقا تیمور و … بود و از تقدیم سر خود در راه یاری لحظه‌ای درنگ کرد.

خلق یارسان در آن برهه تاریخی از قصرشیرین تا کرماشان و صحنه تماماً با نوای قسم به خون یاران ایستاده‌ایم تاپایان راه خیابان را در پیش گرفتند تا اثبات کنند که منش یاری تنها به جم و جمخانه خلاصه نمی‌شود و در هر کجای میهن برای جانفشانی و سربدار شدن حاضر و کمربسته‌اند.

حق‌خواهی جوانان یارسان را میتوان در خیزش و مقاومت بی مثال دره‌دریژ کرماشان، قصرشیرین و در مراسم سالگرد شهادت سید خلیل عالی نژاد در صحنه به یاد آورد ، سرخی خون جوانان یارسانی هنوز خیابان ها و پیاده رو ها را رنگین نگه داشته است.

شهید سربدار رضا رسایی که در این اواخر حلاج‌وار بوسه بر حلقه دار چیچک های زمان زد و نامش تا ابد در دلهای یارسان ماندگار شد، گره‌ای افزون بر اتحاد و جم یاری برای یک رنگی و پیروی از حق و حق طلبی و نپذیرفتن ظلم ظالمان شد.

اینک در آستانه دومین سالگرد انقلاب ژن ژیان آزادی پلاتفرم یارسان همچون نهادی آزادی‌خواه و حق طلب از تمامی آحاد خلق یارسان در خواست می‌نماید که در اعتصاب سراسری روز ۲۵ شهریور شرکت و با پیوند با سایر هموطنان خود در روژهلات کوردستان بار دیگر به دشمنان و ظالمان اثبات نمایند که بر میثاق سلطان سهاک که راستی و نیستی ، پاکی و رداباری است پایبند میباشند و همچون بابایادگار آماده دفاع از حق و جانفشانی در این راه می‌باشد.

پلاتفرم یارسان
٢٤ شهریور ١٤٠٣

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلیکترۆنییەکەت بڵاوناکرێتەوە. خانە پێویستەکان دەستنیشانکراون بە *